indir

  • Oğlum hadi kalk. Sofra hazır. Şimdi baban gelecek ha!

Zaten uyuyamamıştım ki! Bugün üniversite sınav sonuçları açıklanacak. Kahvaltıda herkes normal gibiydi ama herkeste farklı bir heyecan vardı. Üstelik ben sabırsızlanıyordum. İstanbul’daki arkadaşım internetten bakıp bana sonuçları söyleyecekti. Bizim köyde o zamanlar  internet yoktu. Öğlen oldu yok, aramadı. Saat 15:00 yine yok, yine yok. Artık çıldıracaktım ki aradı ve kazanmıştım. Hem de hiç beklemediğim bölümü, Eczacılık Fakültesini, inanamıyordum. Heyecandan mıdır, gıcıklıktan mıdır nedir bilinmez 2 gün kimseye söylemedim. Ama mutluluğum gözlerimden belliydi. Sonunda söyledim, ilk anneme. Sarıldı, öptü, bir daha sarıldı sonra cama çıkıp karşı komşumuza bağıra bağıra söyledi. Babam geldiğinde haberi çoktan almıştı. Ve ilk söylediği;

  • Avukatlığı kazanamadın mı! Kaçıncı sıraya yazdıydın? Ben sana ilk onu yaz dememişmiydim.
  • Aaa, bey! Buldun da buluyon sende. Çocuk ne güzel kazandı işte.

dedi annem ve bir daha sarılıp öptü. Güç verircesine…

  • Bişey mi dedik. Avukat olsaydı fenamı olurdu. Neyse gel bakalım öp babanın elini… Hadi aferim…

Ne yapacağımı anlayamadım. Kararsızlaştım, babama bakarken. Ben avukat olmak istemiyordum da gel bunu sen babama söyle… Söyleyemedim. Hatta aklıma bile gelmedi o an. Yinede sevincimi eksiltmedi. Çok mutluydum. Üniversiteyi kazanmıştım. Üniversite… Bekle beni, geliyorum… Hayallerim, kendinize çeki düzen verme vaktiniz geliyor. Beni hayat yanına çağırıyor.

  • Seni seviyorum anne. İyi geceler.
